La intel·ligència artificial (IA) és molt present en el nostre dia a dia: xarxes socials, continguts recomanats, publicitat personalitzada o sistemes de navegació són algunes de les seves aplicacions. Però no només. La tecnologia basada en intel·ligència artificial també opera i determina sol·licituds d'hipoteques o ajudes socials.
Si bé la intel·ligència artificial millora l'eficiència i la productivitat en tasques complexes i repetitives, o fins i tot pot millorar la precisió i la celeritat de diagnòstics mèdics, també planteja un munt de dubtes i reptes. Què en sabem, d'aquesta tecnologia? Per què hi ha organitzacions que prefereixen referir-s'hi com a «sistemes de decisió automatitzada»? Quin és el seu recorregut històric? Què implica reduir realitats complexes a sistemes de categories i bancs de dades, per tal de poder aplicar sistemes de decisions automatitzades? Quines són les principals potencialitats, i els principals biaixos, de la intel·ligència artificial?
En la primera sessió del cicle Intel·ligència artificial, drets i democràcia comptem amb Carlos Castillo (UPF) i Maria Vanrell (UAB) per tal d'abordar aquestes qüestions i poder tenir unes nocions bàsiques sobre el funcionament, les aplicacions i els debats ètics d'aquesta tecnologia. El cicle segueix amb:
- Sessió 2: IA, polítiques públiques i discriminacions
- Sessió 3: IA, comunicació i periodisme
- Sessió 4: IA, plataformes i treball
Organitza: Canòdrom.