Taller

Escape Room: STEM Secret Agency

Benvingudes al Canòdrom, agents secretes de STEM. Us esperàvem. Les portes del Canòdrom s’han tancat, i només teniu 45 minuts per resoldre l’enigma, desxifrar els missatges i trobar la solució.

Per sort, no estareu soles. Comptareu amb l’ajuda d’algunes de les ments més brillants de la història: Ada Lovelace, Margarita Salas, Ángela Ruiz Robles o Hedy Lamarr en són només unes poques. Us atreviu a entrar?

Activitat familiar amb joves a partir de 8 anys.

Conviure amb pantalles. Prevenció de conflictes a la família

Conviure amb pantalles ens pot proporcionar una gran font d’aprenentatge, però l'excés i l’abús pot afectar el correcte desenvolupament dels infants.

En aquesta sessió adreçada a famílies amb infants d’entre 6 a 12 anys, mitjançant un enfocament que no inclou ni el tremendisme ni el relativisme, la pedagoga Anna Ramis ens explica per què les pantalles són tan addictives, i ens dona eines per fomentar el diàleg entre la família, ajudar a calcular el temps d’ús òptim i saber gestionar els conflictes.

Salta a raylib i comença l’aventura. Llibreria oberta per la programació de videojocs

Et falta una llibreria de programació oberta per a crear els teus projectes de joc digital? Endinsa't a raylib, una llibreria oberta de desenvolupament de videojocs desenvolupada a Catalunya. raylib ha rebut un gran reconeixement durant els últims anys. T’atreveixes a fer el salt al codi obert?

En aquest taller amb Ramón Santamaría descobreix l’eina pas a pas, des de la introducció a la programació de videojocs, fins la càrrega de recursos i dibuix en pantalla amb raylib, passant pel control del bucle del joc i la producció d’un primer prototip. 

Godot Engine. Una introducció a la creació de videojocs

Coneixes Godot Engine? És el motor de desenvolupoament de jocs de codi lliure que més està creixent en comunitat i característiques. Si vols començar a crear els teus propis videojocs amb una eina oberta, aquest és el teu taller.

Amb el desenvolupador de videojocs i professor universitari Rafa Laguna aprendrem a moure’ns per la interfície, treballar amb escenes i nodes, programar en el llenguatge de scripting de Godot (GDScript), crear interfícies d’usuaris, així com treballar amb llibreries i assets de tercers.

Tallerista: Rafa Laguna.

Crea (més) música amb intel·ligència artificial

El terreny de les emocions és pràcticament del domini humà, però i el de la creació artística? Cada vegada està menys clara aquesta frontera (si tenen l’ajuda humana adequada).

Aquest taller continua la formació que es va iniciar fa uns mesos al Canòdrom, amb la qual vam començar a endinsar-nos en com crear instruments generatius complexos amb aplicacions d'aprenentatge automàtic.

PONGlítiques: Dissenya videojocs amb perspectiva crítica

Avui en dia ens costa concebre un videojoc sense narració al darrere, però l’Atari Pong va revolucionar el món dels videojocs als anys 60: aquesta taula de tenis va marcar els primers anys de la indústria de l’oci electrònic. En aquest taller Josué Monchán posa en diàleg el clàssic d’Atari Pong i les teories més exteses sobre narrativa lúdica, per acabar creant un videojoc.

Lumus maximus! Programa llums LED portables

Vols aprendre a animar o ambientar els teus espais programant LEDs? T’agradaria acompanyar una actuació, peça teatral o performance amb animacions de llum i color? Aquest taller s’enfoca en el desenvolupament d’un dispositiu LED sense fils.

L’objectiu de la formació és mostrar tot el procés de creació de llums portables, des de la conceptualització de la idea, fins a la fabricació amb eines DIY (Do It Yourself o Fes-ho tu mateixa) de codi obert. Així aprendràs a integrar tires de LED animades a un objecte o un accessori tecnològic.